ADA HIKMAHNYA!!!

Puasa sudah masuk hari yang ke 13,bermakna 2 minggu lagi kita akan berraya.. Semalam aku sekerluarga pergi membeli baju Raya untuk kakak dan adik. Ini adalah atas desakan si kakak yang mengetahui mamanya semacam lupa saja. Memang betul tahun aku semacam tak nak bersiap awal
berbanding dengan tahun-tahun lepas.
Tempatnya taklah jauh sangat cuma di Jaya Jusco Alpha Angel saja dari rumah kami. senang one-stop centre . Masuk saja aku membawa anak-anak ku kebahagian wanita untuk mencari barangan si kakak ,walaupun umur baru nak mencapai 12 tahun tapi dek kerana saiz badannanya seperti orang dewasa!.Nasib baik dapat kerana biasanya she is very fussy when choosing her staff.

Selesai satu dan kini giliran adik pula ke tingkat atas (Children Department) Adik tak banyak kerenah semasa membeli pakainya especially bila ada si kakak sebagai perunding imejnya.
Ketika bergegas untuk membayar aku pun menyelup shopping beg untuk mendapatkan dompet duit. ' Aik! mana perginya?' kata ku pada adik dengan hairan. Si adik dengan cemasnya menarik shopping beg untuk pengesahan,diseluk setiap bahgian poket pada beg tersebut.
'Tak adalah Ma' dengan nada kesal lalu meletakan balik pakaian yang dipilih.
'Kakak ada RM50 saja Ma " dengan niat untuk membantu. "tak cukup kak baju adik tu lebih..nanti kita jumpa bapak mintak sikit lagi" kataku sambil menarik tangan si adik untuk berjumpa dengan bapaknya di ruang legar bersebelahan.
Aku terpinga-pinga mengikut rentak anak tanpa merasa marah dan kesal kerana kecuaian ku! Dalam hati cuma berkata 'kalau ada rezeki aku akan dapat kembali apa yg hilang tu.. pastinya wang tunai RM4oo yang tinggal tu bye bye.. sebab itu bukan lagi rejeki ku.. Hanya harapanku segala kad-kad bank yang ada tu masih utuh bersama My kad kepunyaan ku! Esok aku akan buat repot di balai polis...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment